جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماه ۴۹ نشریه شوکران با ویژه نامه‌ای درباره پنجاه سالگی مرتضی مجدفر و گفت وگویی خواندنی با امیر عشیری، نویسنده شاخص داستان‌های تاریخی سال‌های دور بر پیشخوان کتابفروشی‌ها نشسته است.

 به گزارش همشهری آنلاین عنوان ویژة پنجاه سالگی مرتضی مجدفر و تیتر فرعی« همشهری ادبیات، آموزگار آموزش» با مطالبی از دیگر نویسندگان و مترجمان امده است.

 در این شماره از مجله، به غیر از 32 صفحه که مطالب مربوط به پرونده مرتضی مجدفر گفت وگویی نیز با امیر عشیری نویسنده سال‌های دور کشورمان به چاپ رسیده است. عشیری اکنون 90 سال دارد و در دوره خود از جمله پاورقی نویسان موفق و پرمخاطب به شمار می‌رفت که بعدها عمده این پاورقی ها در قالب کتاب منتشر و بارها تجدید چاپ شد.

 در بخش پرونده یک آموزگار و روزنامه نگار و معلم یادداشت آغازین  پونه ندایی با عنوان«‌پرتوهای انسان‌دوستی او به دورها رسیده» می‌خوانیم و در ادامه، نوشته‌ای از مجدفر آمده است با عنوان:«‌یادداشتی برای فردا». این یادداشت را مجدفر سحرگاه 30 آبان 91 نوشته بود و قصد نداشت منتشرش کند.

مجدفر درباره این یادداشت می‌نویسد: یادداشت را  در اختیار دوستم ابراهیم اصلانی قرار داده بودم برای فردا روزی که همه آن را درک می‌کنیم. این یادداشت، شرح خوابی است که من سحرگاه یاد شده دیده بودم. در آن خواب، من و دکتر شعاری‌نژاد از این جهان رخت بربسته و به سرای باقی رفته‌ایم و دوستان می‌خواهند یاد‌نامه‌ای برای ما دو نفر منتشر کنند.

«خوش‌بینم، نق نمی‌زنم!» عنوان مطلب بعدی ویژه‌نامه است که مصاحبه محسن فرجی، داستان‌نویس و روزنامه‌نگار با مجدفر است. در این گفت‌وگوی 8 صفحه‌ای، فرجی نقبی زده است به زندگی شخصی و کاری‌ او از کودکی تا اکنون.

سپس یادداشت‌ها شروع می‌شود.

کد خبر 231291
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز